Monday 22 June 2020

True Experience-सत्य अनुभव-Episode-13

Good Quality Ceramic Aroma Burner. Size 4 Inch About. The Main Benefit Of This Product Is You Can Use Any Tea Candle / Oil In It, Can Be Take Separately. Easy To Clean And Re-Use As Long You Want. Best Option To Gift In Any Occasion

50% OFF OFFER

Pure Source India Ceramic Clay Aroma Burner (Black_4 Inch) - spiritual awakening

सत्य अनुभव - भाग-१३ (मराठी-हिंदी-English ) 


एके दिवशी मला एका महाराजांचा फोन आला.  महाराज कैसे हो,  एक समस्या है, आपकी मदत चाहीये, क्या आप मेरे पास आ सकते हो?  मे गाडी भेजता हुं. मी त्यांच्या विनंतीला मान देऊन त्यांच्या भेटीला गेलो. माझे  आवभगत  चांगले झाले.

मला तोवर कल्पना नव्हती की, यांनी मला का बोलावले आहे ? थोड्या वेळाने तिथे कुणी एक सावकार आला, मला नमस्कार केला. महाराज मला म्हणाले,  महाराज, हे गावके सावकार है, इनकी ये समस्या है, की, इनके घर मे एक जगह से आवाज आती है, मुझे यहा से बाहर निकालो. और  इनको सपना भी गिरता है की उस जगह  शायद धन है, तो कृपया इसे आप जाच ले, मी म्हटलं की ठीक आहे. ईथपर्यंत आलो आहे तर  काय भानगड आहे ते एकदा पडताळून पाहू या.

माझ्या ज्ञानाची उजळणी म्हणून मी व माझ्या  शिष्य त्या सावकारासोबत त्याच्या घरी गेलो. त्या घराच्या पोट माळ्यात प्रजापिता ब्रह्मकुमारी यांचे ओम शांती यांचे प्रवचन क्लासेस सुरू होते. सावकाराने त्यांना आवर्जून चालूच राहू दे, असे सांगितलं मला त्यांचा रुबाब कळला होता. त्यांनी त्यांच्या त्या जागी जिथे आवाज येत होता तिथे नेले. मी माझा शिष्य व सावकाराची दोन माणसं असे त्या जागेत उभे होतो.  

मी आदेश संकेत घेतल्यावर तेथील माती थोडी ऊकरायला सांगितले, तर त्यातून जुनी नाणी बाहेर आली. ती सर्व एकत्र केली व थोडे संकेताच्या दिशेने खणायला सुरुवात केली. तर तिथे मला तेली हाड मिळाले. तेली समाजाच्या माणसाच्या पायाचे हाड होते तांत्रिक क्रियेत वापर करण्याची तांत्रिकाची सवय असते. महाराजांना निरोप पाठवला की इथे वेगळा प्रकार आहे त्यावर महाराजांनी मला परत येण्यास सांगितले. 

Photo by Mark Rz from Pexels

मी पुन्हा महाराजांकडे गेलो व त्यांना झालेला प्रकार सांगितला त्यावर ते म्हणाले, अब आया उंट पहाड के नीचे,  सावकार से कम से कम पचास हजार रुपये मिलेगा, बस आप कुछ मत बोलो, मी म्हटलं मला यात काहीही स्वारस्य नाही. मला माझ्या घरी परत पोहचत करा. अरे आपको पैसा कमाने नही आता, मी म्हटलं ठीक है. महाराज माझ्या नजरेतून पार उतरला होता.

अशाच एका भटकंतीत मला मुंबईत एक (स्मगलर?) भेटला. जो पैशाने गडगंज होता. तो आतापर्यंत बऱ्याच बाबांना भेटला होता. परंतु त्यात त्याला बरेच भोंदू भेटल्यामुळे त्याला सर्वच साधक बावळट वाटत होते. त्याच्या घरात गुप्तधन असल्याचा दावा तो करीत होता. मी त्याला या भानगडीत पडू नका, असे म्हटल्यावर तो खवळला व म्हणाला ज्याच्यात ताकद आहे तोच हे काम करू शकतो.

माझा प्रश्न, ताकद म्हणजे काय?  साधक जेव्हा साधना करतो. तेव्हा परमेश्वर त्या साधकाला ताकद देत असतो.  त्याचा वापर त्यांनी कुठे करायचा, त्याचा अधिकार तुम्हाला नाही. जर माझी ताकद बघायची असेल तर तो समोर पसरलेल्या अथांग सागरात जे  दिसते आहे. तिथे फक्त आपण दोघे जाऊ या . माझा अविर्भाव पाहून, तो कदाचित खचला असावा. नको पुन्हा केव्हा तरी आपण भेटूया. 

हा सर्व प्रकार तिथे उपस्थित असलेल्या एक सफारी घातलेल्या आडदांड व्यक्तीने पहिला. तो म्हणाला तुम्ही अध्यात्मातून लोकांची कामे करतात. हे तुमच्या आमदारांना माहित आहे का ? मी म्हटले नाही. माझे केवळ एवढेच म्हणणे आहे की, कुठल्याही साधकाची लायकी कुणीही ठरवू नये. कारण त्याचा हिशोब करणारा जो सर्वत्र आहे तो परमेश्वर करण्यास समर्थ आहे.

माझ्या साधना काळात आलेले अनुभव खूपच बोलके असल्याचे मला वाटते परंतु असे अनेकांना अनेक अनुभव येतच असतात म्हणून कोणी थोर होत नसतो मी देखील माझे कर्तव्य म्हणून लोकांची कार्य अगदी झपाटल्यासारखा करीत होतो. (अजूनही करीत आहे)  मी माझ्या गुरूंना दिलेल्या जीवब्रह्म सेवेच्या वचनात कटिबद्ध आहे.

भ्रमंती करीत असताना माझ्या हे लक्षात आले की,  समाजात देवाच्या नावाखाली अनेकांची चक्क लूटमार होत आहे आपल्याला मिळालेले ज्ञान हे सामान्य लोकांपर्यंत गेले आहे. तेव्हा कुठल्यातरी मार्गाने समाजापर्यंत पोहोचले पाहिजे. पुस्तक रुपाने हे समाजात यावे असे वाटले म्हणून नाथाकडे यासाठी आदेश विचारला तेव्हा सोहम भगवती या मासिकाची दिशा मला दाखवली गेली व तसा श्रीगणेशा केला तो आजतागायत सुरू आहे

Material: Polyresin Size (L x W x H):8.5 cm x 6 cm x 21 cm : Weight : 250 gm Package Contents: 1 Buddha Figurine Colour: Black and Golden Care Instructions: Wipe with a soft clean cloth

सत्य अनुभव - भाग-१३ (मराठी-हिंदी-English ) 


एक दिन मुझे एक महाराजा का फोन आया और मुझसे कहने लगे आप कैसे हैं, महाराज, एक समस्या है, मुझे आपकी मदद चाहिए, क्या आप मेरे पास आ सकते हैं? मैं गाड़ी भेजता हूं। मैंने उनके अनुरोध का अनुपालन किया और उनसे मिलने गया। मेरा आतिथ्य अच्छा था।

मुझे नहीं पता था कि उसने मुझे क्यों बुलाया। थोड़ी देर बाद एक साहूकार ने आकर मेरा अभिवादन किया। महाराजने मुझे कहा, महाराज, वह गाँव का साहूकार है, उसे यह समस्या है, कि, उसके घर में एक जगह से आवाज आती है, मुझे यहाँ से निकालो। और वे यह भी सपना देखते हैं कि उस जगह पर पैसा है, इसलिए कृपया इसे स्वयं जांचें, मैंने कहा ठीक है। अगर हम यह दूर आए हैं, तो आइए देखें कि क्या मामला है।

मेरे ज्ञान के प्रतिबिंब के रूप में, मेरे शिष्य और मैं साहूकार के साथ उसके घर गए। ओम शांति पर प्रजापिता ब्रह्माकुमारी के प्रवचन कक्षाएं उस घर के पिछवाड़े में शुरू थी। ऋणदाता ने उनसे कहा कि वे ऐसे जरी रखे, मुझे उनकी बयानबाजी का पता था। वे उसे उस स्थान पर ले गए जहां से आवाज आ रही थी। मैं उस स्थान पर अपने शिष्य और साहूकार के दो लोगों के रूप में खड़ा था।

जब मैंने संकेत लिया, तो मैंने उसे मिट्टी खोदने के लिए कहा, और उसमें से कई पुराने सिक्के निकले। उसने यह सब एक साथ रखा और छोटे संकेत की दिशा में खुदाई शुरू कर दी। तो वहाँ मुझे तैलीय हड्डियाँ मिलीं। तेली समाज में मनुष्य के कदमों की हड्डी है। मैंने महाराज को संदेश भेजा कि यहाँ एक अलग प्रकार है और महाराज ने मुझे वापस आने के लिए कहा।

मैं फिर से महाराजा के पास गया और उनसे कहा कि क्या हुआ था। उसने कहा, अब आया ऊंट पहाड़ के नीचे, अब मै साहूकार से कम से कम पचास हजार रुपये ले लूँगा, बस आप कुछ मत कहिए, मैंने कहा इसमें मेरी कोई दिलचस्पी नहीं है। मुझे अपने घर वापस छोड़ दो। अरे आप पैसा बनाना नहीं जानते, मैंने कहा, नहीं ठीक है। महाराज मेरी नजरसे पूरी तरह उतर गए थे।

Photo by Maria Isabella Bernotti from Pexels


इस तरह के भटकने के दौरान, मैं मुंबई में एक (तस्कर?) से मिला। जो पैसे से अमीर था। वह अब तक कई तान्त्रिकोसे मिल चुके थे। लेकिन जब इसमें कई झूठे मिले, तब सभी साधकों को वह एकही नजरसे देख रहे थे। वह अपने घर में गुप्त धन होने का दावा कर रहा था। जब मैंने उसे इस झंझट में नहीं पड़ने के लिए कहा, तो वह परेशान हो गया और कहा कि केवल उसके पास जो ताकत है वह कर सकता है।

मेरा सवाल है, ताकत क्या है? जब साधक साधना करता है। तब प्रभु उस साधक को शक्ति प्रदान करते हैं। आपको प्रदर्शित करने के लिए इसकी अनुमति नहीं है। यदि आप मेरी ताकत देखना चाहते हैं, तो हम दोनों जो सामने फैले अंतहीन सागर में बेट देख रहे है। चलो वहीं चलते हैं। मेरी विकरालता को देखकर, वह बेकार गया होगा। चलो फिर कभी मिलते हैं। ऐसा कहकर वह वहासे भाग गया. 

यह नजारा वहां मौजूद एक सफारी पहने हुए एक शख्स ने देखा। उन्होंने कहा कि आप आध्यात्मिकता के माध्यम से लोगों के काम करते हैं। क्या आपके विधायकों को इसकी जानकारी है? मैं ने कहा के, नहीं। मैं केवल इतना कह रहा हूं कि किसी भी साधक की योग्यता का न्याय नहीं करना चाहिए। प्रभु के लिए यह करने में सक्षम है।

मुझे लगता है कि मेरी साधना अवधि के अनुभव बहुत ही शानदार हैं, लेकिन उनमें से कई में इतने अनुभव हैं कि कोई भी इससे बड़ा नहीं होता है। मैं भी अपना कर्तव्य निभा रहा था जैसे कि मैं लोगों के काम कर रहा था। (आज भी कर रहा हूँ ) मैं अपने गुरु को दिए गए जीवब्रह्म सेवा के वचन के लिए प्रतिबद्ध हूं।

भटकंती के  समय, मैंने देखा कि समाज में कई लोगों को भगवान के नाम पर लूटा जा रहा है। हमें जो ज्ञान मिला है वह आम लोगों तक पहुंच जाना चाहिए। इसलिए हमें किसी तरह समाज तक पहुंचना होगा। जैसा कि मैं चाहता था कि यह किताब के रूप में समाज में आए, मैंने इसके लिए एक आदेश मांगा। और मुझे सोहम भगवती मासिक पत्रिका रूप में सफलता मिली. 

Laxmi Kuber made of Brass Golden color Brass metal- especially for Diwali puja and gift purpose Generate a source of income for you Bestows one with divine happiness

True Experience - Episode-13 (मराठी-हिंदी-English ) 


One day I got a call from a Maharaja and started saying to me how are you, Maharaj, there is a problem, I need your help, can you come to me? I send the car I complied with his request and went to meet him. My hospitality was excellent.

I did not know why he called me. After a while, a moneylender came and greeted me. Maharaj said to me, Maharaj, he is a village moneylender, he has a problem, that, from a place in his house, a voice comes out, get me out of here. And they also dream that there is money at that place, so please check it yourself, I said okay. If we have come this far, let us see what the matter is.

As a reflection of my knowledge, my disciples and I accompanied the moneylender to his house. Prajapita Brahmakumari's discourse classes on Om Shanti started in the backyard of that house. The lender told them that they continued with such zari, I knew their rhetoric. They took him to where the sound was coming from. I stood at that place as two of my disciple and moneylender.

When I took the sign, I asked him to dig the mud, and out of that came many old coins. He put it all together and started digging in the direction of the small sign. So there I found oily bones. Teli is the bone of man's footsteps in society. I sent a message to Maharaj that there is a different type here, and Maharaj asked me to come back.

I again went to the Maharaja and told him what had happened. He said, now camel came under the mountain, now I will take at least fifty thousand rupees from the moneylender, don't say anything, I said I am not interested in it. Leave me back at my house. Hey, you don't know how to make money, I said, no, it's okay. Maharaj completely lost my eyes.

Image by Valentin Tikhonov from Pixabay 

During such wanderings, I met one (smuggler?) In Mumbai. Who was rich with money. He had met many technocrats by now. But when many liars were found in it, he was looking at all the seekers with the same eyes. He was claiming to have secret money in his house. When I asked him not to get into this mess, he got upset and said that only the strength he has could do it.

My question is, what is strength? When the seeker performs meditation. The Lord then empowers that seeker. You are not allowed to display this. If you want to see my strength, then both of us who are watching the bet in the endless ocean spread in front. Let's go there. Seeing my frailty, he must have been useless. Let's meet again sometime. Having said this, he fled there.

This site was noticed by a man wearing a safari there. He said that you make people work through spirituality. Do your MLAs know this? I said no. All I am saying is that one should not judge the merits of any seeker. God can do this.

I think the experiences of my cultivation period are lovely, but many of them have so much knowledge that no one is greater than this. I was also doing my duty as if I was doing people's work. (I am still doing today) I am committed to the promise of Jeevabrahma Seva given to my Guru.

At the time of wandering, I saw many people in society being looted in the name of God. The knowledge we have got should reach ordinary people. So we have to enter the community somehow. As I wanted it to come into society in book form, I asked for an order for it. And I had success as Soham Bhagwati's monthly magazine.

No comments:

Post a Comment